Dags för en nystart?


Så då är det dags för lite uppdatering, som varit EXTREMT avsaknad!

Maj kom med pompa och ståt då jag fyllde år och hade lite av tjejerna hemma på mat, go dricka ;) och mys på balkongen. Juni kom med stress och hårt slit för att få klart allt det sista inför avslutningen med arbeten och rapporter, som för övrigt inte var smärtfritt utan där blev en massa bråk med våra lärare. Gruppen fick chans till att förklara och vinna striden, SKÖNT.

Mitt huvud har snurrat en del på sistonde pga dåliga provsvaren och jag var tvungen att bli opererad för att ta bort cancercell, vart behöver vi inte gå in på haha. MEN jag behövde verkligen komma bort och fick mig en UNDERBAR vecka i mitt älskade Alanya med Caroline :) Vi firade midsommar, hennes födelsedag och njöt i fulla drag av sol, pool, drinkar och god mat i goda vänners lag. Det behövdes, jag fyllde på min bägare av livsglädje och tog mig igenom operationen med bravur. Det enda som är jobbigt nu är att gå och vänta i 1-2 MÅNADER :S för ett provsvar, är det semestertider så är det *nagelbitare*

Juni kom och gick, nu landar vi i juli där det blir varmare och varmare. Njuter av ledigheten, förbereder för hemtentan som ska in den 15/7 haha det tar aldrig slut ;) MEN det som känns bäst med Juli är nog Mr S som alltid ger mig ett leende på läpparna, vi får se vad som händer vi får se vad som händer. Ett steg i taget och inte ta ut något i förskott utan bara njuta av resan är vad jag ska göra. Men måste säga det finns ett litet pirr i magen, små fjärilar. Det viktigaste med denna månaden är att jag tagit mig själv i kragen och mailat akademikliniken om en egenremiss för min bukplastik, bara att hålla tummarna för att man går under deras kriterier. Jag har även kollat upp på Ikanobank gällande lån och hoppas verkligen att det ska gå igenom :S ber till gudarna för annars måste jag krypa i stoftet för en viss person att stå på lånet så jag kan få mina operationer. Får jag genom min egenremiss så sparar jag in en del pengar ivarjefall och slipper ta 150.000 kr fullt ut, utan mindre summa!

Augusti kommer snart och då stundar den där FÖRBANNADE ekonomitentan som legat över mig sedan januari, hoppas det går vägen denna gången. Nu har jag tiden och energin för det att verkligen lägga 120 % för det ska jag!!

Btw har jag äntligen kommit fram till vad jag ska skriva om för ämne inför C-uppsatsen :) Inlärningssvårigheter för elever med svenska som andraspråk :) MYCKET intressant och ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat.'

Float and out :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0